tisdag 14 juli 2009

Rosenblom...

i vas.
Mochatarosor är änglalika.
Detalj från mochatararrangemanget - några småprästkragar fick också vara med.Mochatarosorna i arrangemanget är "Ghislaine de Féligonde", "Buff Beauty" och en av mina nyare: "Danae" - en liten kvist bara.
Rosa rosor , bl a "Louise Odier", "Bonica", "Leonardo da Vinci" och "Fairy" på mitt orientaliska fat från Indiskan...
...och rosa rosor med några riddarsporrar som kavaljerer. Den strimmiga rosen är "Commen-dant Beaurepaire".


Ett enkelt (korttidsvarande) arrangemang på rosorna "Aquarell" och "Rosarium Uutersen", för att ta vara på någon blomma som råkats brytas av för långt upp.

Visst kan man förstå att rosor älskas av många!!!

4 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Underbara bilder.

Poppins sa...

Ghislaine är en av mina absoluta favoriter men i år tyckte jag hon blommade över så fort. Jag hann inte riktigt njuta av härligheten förrän den bästa tiden var över. Min Louise O har inte heller varit så vacker som den brukar, annars har det verkligen varit ett rosenår i år.
De rosa rosorna gör sig vackert mot det blåvita fatet!

Therése sa...

Var du på rose fair på Hovdala? Hoppas allt e bra med dig! /Therése

AnnA sa...

Tack för att ni ville kommentera!
Therése - jodå, visst var jag på "Rose Fair"...
Annars är det bra, och det känns OK att börja jobba första veckan efter att semestern tagit slut.
Hälsn
AnnA